1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 549414

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
mok: Oväntat med ett snabbt påhugg från Sveriges framstjärt. Alfredsson är gniden, punkt. Oavsett hur många göteborska felkorsningar ens DNA består av, vissa fakta kan icke förnekas.

Sen var väl hela min poäng med inlägget just Alfredssons drift att få mer pengar satta i relation till den vanlige NHL-aren. Hela lönetaksgrejen är ju en ickefråga för den stora NHL-majoriteten. Att dom hängt med i konflikten så länge - för att senare möjligen få ett sämre bud än vad dom fått om dom dragit igång en halv säsong i vintras - är närmast tragiskt. Kan se det framför mig, Alfredsson tar ton i omklädningsrummet: 'Tack ska ni ha grabbar, men tyvärr...jag kommer tvingas sänka min lön.'

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.