-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Förutom motivationen isåfall, varför är Oksa bättre än Hirsch?
Kom ihåg att Hirsch storspelade när han fick chansen i Timrå och hade 93.4 (!) i räddningsprocent i slutspelet . Hirsch trivdes dessutom väldigt bra i Timrå så anpassningen skulle inte ta lång tid.
Alla tjatar om Tarvainen... För det första är det Nubben som värvar. För det andra spelar det ingen roll hur bra nu Tarvainen än är som målvaktstränare, för det behöver han knappast vara en bra scout. Kolla Jonas Bergqvist/Masken Karlsson... De var dominanta forwards men har scoutat massor med dyngforwards till Leksand.
Jag kan sätta en hamnlön själv på att målvaktssidan kommer vara sämre än på flera år. På den positionen hade vi behövt en riktigt fixstjärna.
men just ja, Nubbens filosofi är ju att inte värva stjärnor.. ja förutom såna som Hedström då osv.