1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614762 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 561477

Sv: Första ispasset
Några funderingar sedan jag bevittnat det först ispasset ikväll:
Precis som vanligt, knappt några närkamper och bristfälligt tempo - men att Janne Laakkonen är en kvalitetsspelare som förmodligen kommer att bli en publikfavorit tuyckte jag mej kunna urskillja.
Skulle även kunna tänka mej att Calle Johansson får ett riktigt kontrakt med Timrå, när try-outen tar slut.
Målvakterna då? Svårt att sia om, men Mika Oksa påminde mycket i spelstilen om Kung Kimmo, och Johan Asplund såg i jämförelse med förra årets 1:a isträning - ut att vara flera klasser bättre än Jimmy D.

Crippe, Jonte och Strålman saknades (Strålman är väl på landslagsläger någonstans...)

Tror att det här kommer att bli en kul vinter jag!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.