-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4966)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Visst kan man dissa Timrå efter den misserabla starten i Norrtälje. Jag ser ingen anna utväg än kvalserie efter detta fundamentalistiska bakslag. Att tränarna i TIK inte redan fått sparken tyder på mental handlingsförlamning. Allt är åt helvete! Men det kan vilket arsle som helst räkna ut.
Suck!
Men Tomas Ros sticker fram hakan och pratar korv! "Kul fråga. Färjestad har den godaste korven" Säger Ros, och faller som en gråsten i Indalsälven.
Subtilt? Jo... Smaken är delad som baken...
Men vad fan! GUN HAGLINDS KORV I ARBOGAHALLEN!!! Känner Ros inte till den?
Ett unikum! Ett utanförskap som får ärrade ishallsbesökare att tveka inför valet mellan en Nobellmiddag och en räksalladsförstärkt smakupplevelse framför hennes lilla kultförklarade korvhörna. Dessutom i ett solkigt istempel där man ersatte hönsnät med plexi för bara typ något år sedan.
Jag minns givetvis förlusten i Arboga. När TIK förnedrades av äckliga Arboga och min enda tröst från att taga mig själv av daga, var att ångestladdat tugga i mig en av Guns korvar. Minns någon annan en korv från Löfbergs Arena? Guns korvar räddar liv!
Kan Tomas Ros ha tagit fel på pressläktare och bastun i lila hallen?
Vems korv han då uppskattat vill vi aldrig veta.
Tomas Ros har alltså inte mer hockeykunnande att framföra än framlidna spåtanten Saida.