-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4969)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
krykovs defensiv + att han kan hålla i pucken det där lilla x-tra, hans kyla, kort sagt hans spelsinne kommer att betyda mer i år än i fjol.
Elitserien blir ett par klasser sämre i år tack vare NHL. Det som saknas är ju en riktig målskytt eller två som är xtra viktig på bortamatcherna, Gunno gjorde ju en hel del matchavgörande mål på just borta is de senaste två åren. Manderville ska ju tillföra tyngd och aggressivitet samt vara bra i boxplay.
På backsidan så ser det skapligt ut. frågetecken för Kalle K och Hansson just nu men Kalle kommer nog när serien drar igång. Strålman kan bli en kandidat till årets rookie om han fortsätter som han börjat. Calle är en okänd joker för mig kan bli en positiv överraskning
Warg kan bli riktigt bra med mycket speltid och är äntligen vältränad
Målvaktssidan är väl den mest osäkra f.n. Oksa är bättre än Asplund men frågan är om han är tillräckligt bra.... Från finskt håll har jag hört att han är en "rätt så bra målvakt" med finska mått mätt alltså..
Sen så måste spelet framför motståndarnas kasse bli bättre - Returer!!!
Att det går tungt just nu - Krykov, Manderville, Robban & Nilsson borta - tar jag faktiskt med ro - än så länge... Inväntar fler Nyförvärv samt hoppas att Gunno är tillbaka i oktober(samtidigt som jag hoppas han lyckas over there....)
FORZA TIK - Elitserien om 16 dagar