-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4962)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Regin - bra med puck bra passningsspelare
Nielsen - lite som Z:a dock ingen utpräglad målskytt
Ström - grovjobbare, hyfsad passningspelare
Laakonen - en assistkung - när han spelar..
Hittar vi någon utpräglad målskytt bland dessa? Nej!!
Är någon av de "gamla" spelarna utpräglade målskyttar? Nej!
Är crippe en målskytt? ibland eller allt för sällan
Gunno har ju gjort en hel del matchavgörande mål för TIK både på bortaplan & hemmaplan
Vilka har vi tappat under de senaste två åren förutom Z:a:
Mattiasson, Nordgren, Hedström = målskyttar!!
Hur många utpräglade målskyttar har värvats för att ersätta dessa= 0
Vi har många viktiga rollspelare men det går ju faktiskt ut på att göra fler mål än motståndarna - inga stilpoäng för vackra passningar som inte leder till nå´t. Passningspelare får inga assist om det inte görs några mål. Grovjobbare har vi snart FÖR många av men...
Jag ger inte upp, alltid TIK no matter what...