1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614807 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 584967

Sv: Timrå IK - FBK 2005-10-01
Hur många segrar har vi mot FBK sensaste 2-3 säsongerna? Inte allt för många tror jag. En så länge är väl TIKs poängfördelning enligt "planerna". Borta mot Mora känns som en riktig upp-till-bevis match. Enligt planerna ska väl en eller annan poäng vara inom räckhåll där.

Vad som verkar saknas är en sniper om man sammanfattar tongångarna.
Ingeting gott som inte har något ont med sig var att NN gick in i NHL.
En Tomi Kallio-typ vore väl något att fiska fram, hur nu det ska gå till väga.

För att att i besvikelsens stund ge lite lindring så är vi ju inte sopsist i tabellen och man kan väl redan nu säga att Lule, Modo, Tik, Leksand, DIF, Mora o Södertälje antagligen kommer att göra upp om platserna 6-12. Det skulle inte förvåna om det i slutändan bara kommer skilja ett par poäng mellan "himmel å helvete".

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.