-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4966)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Kan inte säga att jag ändrat mig.
Oksa kan säkert spela bra han också, men det kunde DeRouville också göra. Första 10 omgångarna 01/02 förlorade Timrå bara 3 matcher under ordinarie tid. DeRouville spelade samtliga.
Det är främst Oksas spelstil jag inte gillar, tycker han ser för osäker ut och släpper tveksamma returer.
Jag hade inte gnällt om Oksa var värvad som andremålis. Men nu är han värvad som odiskutabel förstemålis, och den klassen har han inte. Oksa hade näst sämst statistik i Finland ifjol, den säger inte allt men nånting säger det. Nubben borde ha siktat högre
Roster23: Bra att det går bra för Warg. Men värvningarna i sin helhet tycker jag varit för försiktiga. Nubben skulle inte behöva jaga nyförvärv nu om man satsat lite hårdare i mars/april/maj