-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4954)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
En fördel han har är att han är ett par klasser bättre en Kapanen i spelet runt kassen.Men kan han inte komma till rätta med bristerna eller rättare sagt anpassa sig till svensk hockey så tror jag inte han blir kvar så värst länge till.....
Sedan så måste man ju se till helheten oxå: Inget vidare försvarsspel har gjort att han blivit utelämnad vid flertalet av de mål han släppt in.
Kapanen kunde däremot avgöra matcherna även när försvarsspelet inte funkade i alla lägen samt att han var femj-lig på sidledsförflyttningar och hade bättre rörelse förutom då när det gäller spelet runt kassen.
Tror att det är dags för Asplund mot Luleå.
Sen det här med räddningsprocent: Statistik ljuger aldrig. Men jag tror att han i förra matchen mot SSK hade en räddningsprocent på ca 94 - 95 %.
Sen kan man ju bli bombarderad med skott från kanterna eller mittzon och på så sätt få en hög % utan att göra s.k. matchavgörande räddningar.
Huss sa en gång: gör man 4 mål på bortaplan så ska man minst ha en poäng med sig och det fick vi ju.