-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4962)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Att nämna något ytterligare om matchen igår tycker jag känns överdrivet då detta mest skulle handla om att upprepa det som redan sagts. Jag kan väl nämna lite om mina intryck av Kinnarps Arena istället. Den ser riktigt stor ut från utsidan, men är inte fullt lika stor när man väl kommer in i arenan. Stora och rejäla utrymmen under läktarna. När man väl kommer in i arenan så är det väldigt likt hur det ser ut i Timrå, med väldigt branta läktare, och ståplatssektionen på ena kortsidan. För alla som gnällt på lutningen i E.ON Arena bör nog göra ett besök i Kinnarps för att se att man är långt från värst i Timrå.
Bortasektionen erbjuder väl en helt ok sikt, men inte mycket mer. Man står ungefär lika nära sargen som man gör i Mora, för er som nu varit där, och känslan av närhet till is och spelare gör detta till helt acceptabla platser. Men akustikmässigt är det ju ett skämt att ens försöka göra sig hörda från den här gropen. Riktigt trevliga vakter och publikvärdar gör att totalbetyget blir en fyra (av fem möjliga). Det som drar ner det hela är mina personliga förväntningar på arenan. Jag vet inte om man arbetat efter planen att behålla ishallskänslan när man färdigställde arenan, för den känslan tycker jag är uppenbar. Detta behöver ju iofs inte vara något negativt, så jag nöjer mig med att kommentera hur det ser ut.