-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4968)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Vad är det som saknas:
Ingen nyhet, MÅLSKYTTAR samt en målvakt som kan vinna matcher eller poäng åt laget när det går lite knackigt. Det har vi vant oss med de senaste åren men det har vi inte idag, tyvärr. Timrå´s lag är uppbyggt kring s.k. brunkare + Krykov. Manderville är ingen målskytt utan viktig på ett annat sätt med sin inställning. Sen kommer Warg, Nielsen & Regin att bli bra/bättre men utan spetskompetens d v s en riktigt bra 1:a kedja kryddat med ett par målskyttar så lyfter sig inte dessa spelare. Så vi får finna oss i att dansa på linjerna i den nedre delen av tabellen i år. Tyvärr så ljuger aldrig tabellen.
Sloan borde fått ett tryout kontrakt - vilket skulle avslutas omgående. Kanske Zäta hade rätt om Murray? mer kvalitet!!! Ser att en del gnäller på powerplayspelet, med all rätt, men om Krykov & Manderville får ledigt under uppehållet hur ska vi då kunna träna PP? Jo med Warg/Nielsen eller Regin som spelfördelare men Regin var på landslagsuppdrag.
Hur har Nubben/Kenta & Micke resonerat egentligen?
Luleå betalar dyrt för Orzagh men han levererar - Han kommer att skjuta Luleå till slutspel om inte NHL lägger vantarna på honom före den 1:a december.
Jag undrar om inte Timrå har den lägsta lönebudgeten i år jämfört med de senaste åren.
Vi tappar Gunno & Hedström och ersätter med Sloan!!!
Spelarmarknaden är begränsad, jag vet, men borde inte Nubben & Co agerat redan när man beslöt att förlänga Jontes klausul mot NHL under sommaren?
eller trodde man att Zäta & Gunno skulle bli kvar??
Jag hoppas att det sker nåt till nästa fönster öppnas annars kan nog Kenta ha klivit av den här skutan innan slutet på februari.
Men som SMÅLAND säger. GE INTE UPP NU, FORTSÄTT STÖTTA TIK - det tänker jag göra i alla fall, trots besvikelsen i kväll.