1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614796 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 616421

Sv: Besviken men inte upgiven, än...
Jag tycker icke att spelarna ska behöva be om ursäkt för det här.

Det är ju faktiskt så att i stort sett hela laget kämpar och sliter. Det är väl istället som så att vi saknar en bra målvakt (in med Asplund, UT med Oksa), vi saknar skickliga offensiva backar som är bra med pucken, vi saknar spetskompetens bland forwards, d.v.s. målskyttar och en förstecenter.

Smaka bara på det här: Orzagh - Nordquist - Renberg. Det räcker så. Det räcker för att gå till slutspel.

Nubben och Kenta: Tyvärr går det inte med endast grovjobbare i laget. I slutändan räcker det inte till för en slutspelsplats. Men, som någon sa i en intervju i veckan, vi har ju det vi har. Alla kan göra mål. Så då får vi väl lita på Kent och Kent då...

Nej, nu får vi göra allt för att undvika kvalserien! Det kommer bli KRIG mot Södertälje, Mora, Djurgården, Brynäs och kanske t.o.m. Leksand. Luleå och Modo kommer sakta men säkert rycka ifrån.

En apa kan räkna ut att powerplayspelet blir nyckeln för att slå Brynäs på torsdag. Sedan tror jag inte publiken orkar mer någon fler miss då det är öppet mål. 3800 åskådare kan det i alla fall bli.

Två raka segrar. Då är vi med igen. Sedan är det dags för det här som i folkmun kallas länsderby. Pucken är platt.

Oj oj oj.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.