-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4985)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
AIK har mött bra motstånd efter OS- uppehållet. Man har förlorat knappt mot lag som DIF och FBK. Man har vunnit mot TIK. Man vann också ikväll mot Luleå.
TIK har förvisso vunnit mot lag som MIF och LHC, men man har också förlorat den kanske viktigaste matchen, den mot AIK och dessutom, enligt de som fanns på plats i scaniarinken spelat den absolut sämsta matchen i den hallen i år i afton. Trots att kvällens match var betydeslelös rent placeringsmässigt så var den ack så viktig för fortsättningen och självförtroendet.
AIK verkar förstå situationen man satt sig i på ett bättre sätt än Timrå IK. Hoppas jag har fel.
HH: Tror du verkligen att grabbarna åkte ner för att spela av matchen och i första hand undvika skador?? Det måste i så fall vara en ny företeelse inom ishockeyn. I min värld finns inte den teorin. Självförtroende i Timrå IK anno 2001-02 har varit/är en bristvara. Då är det svårt att se en förlust med 0-8 som ngt som finns med i planeringen.
Nu är det kvalserien som gäller!