1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614788 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 627983

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Kevin O Shea: Tycker de flesta verkar ha snöat in rejält på Kapanen, visst han var ruskigt bra i sina bästa stunder. Men även han hade rejäla plattmatcher.

Ska man jämföra plus och minus hos de båda målvakterna skulle jag vilja säga att det nog är oavgjort i slutändan, trots att de är väldigt olik varann. Känns också som att Kapanen hade ett stabilare försvar framför sig.

Klubbteknik så vinner ju Oksa överlägset, eftersom Kapanen nog får lämna WO där...

Reflexer så vinner nog Oksa också, även om Kapanen kändes säkrare med plocken så var han inte lika snabb.

Sidledsförflyttningar vinner Kapanen, mycket pga Oksa är mycket mindre i målet.

Returer så vinner Kapanen, han sög oftast åt sig puckarna. Oksa släpper rätt mycket returer, men så länge det inte blir mål får han släppa hur många han vill.

Så jag vet inte om Kapanen egentligen var så mycket bättreän Oksa, men att hans stil skiljer sig mycket från Kapanens kanske gör sitt till...

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.