-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Du menar väl Fransson? Sperrle står ju för Mora. Eller står och står, harvandet som andremålis har väl fortsatt i oförminskad mängd även hos dalalaget. Där har vi förresten en till "talang" som inte tagit steget full ut. Klivet från allsvenskt spel till elitserien lär kunna vara gigantiskt mycket större än vi tror. Hur långt ska det då inte vara för en spelare som kommer från juniorlaget? Här känns det som att det krävs riktiga undantag för att man ska kliva in och ta för sig. Tänk på att Henrik Zetterberg fick chansen i allsvenskan i början. En jättetalang när han kom fram och där matchade ju Peo in honom helt rätt. Mer och mer istid, men återigen, spel i Allsvenskan. Där har vi nog den stora knuten till hela problemet. Lite som Per HApps var inne på. Hade vi bara haft ett lag att matcha in gubbarna i så hade det nog kunnat lösa sig till det bättre.
Forza Timrå, i med- och motgång!