-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Lånar man ut spelare till IFSH eller något annat lag i Allsvenskan bör man kontinuerligt följa upp varje enskild spelares utveckling i respektive lag och ge dem chansen att få komma tillbaks till Timrå IK om de gör framsteg och tillhör de tongivande gubbarna. De räcker alltså inte med sporadiskt spel.
De måste ändå finnas en sorts morot någonstans för spelarna i juniorlagen att få spela matcher med i A-laget (inte enbart träna, spela försäsongsmatcher eller sitta på bänken). Hur skall vi annars kunna suga upp talangerna från andra orter i landet om chansen till belöning ändå är obefintlig till spel i högre sammanhang?
Någonting radikalt måste göra nu. Systemet bör ses över och det snarast. För detta är ohållbart i längden. Vi kommer bli ifrånsprungna av de andra lagen eftersom vi inte har de ekonomiska förutsättningarna att kunna mäta oss med lag såsom Linköping, Frölunda, Färjestad och HV71!
Vi har så himla fina förutsättningar i Timrå, men då gäller det att ta tillvara på dem också och förädla talangerna.
Inte låta dem gå förlorade till andra klubbar eller se dem strula bort sina karriärer p.g.a. motivationsbrist genom att det lägger av i alltför tidig ålder då de upptäcker att det finns andra värden i livet och intressen som upptar deras tid, då all deras engagemang i form av träningar, resor, matcher etc. ändå bara leder till att de glöms bort och placeras i frysboxen.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)