1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614786 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 628615

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Att Timrås tabelläge är aningens bekymmersamt har väl knappast något med inspelning av juniorer att göra. Tidigare säsonger har man som bekant valt att lira 10 forwards istället för att lufta en junior - och då har man legat grisbra till i serien. Så det är knappast där det sitter.

Lira in juniorer gör man som bekant ej heller främst för kortsiktiga effekter - även om det kan ge sådana - utan framför allt handlar det om vidareutbildning. Samt signaler neråt: vi ser dig, är du bra får du chansen.

Inte fan skulle Timrå förlora en slutspelsplats på att man gav två juniorer ett par minuters speltid? Vi snackar ju inte om att slänga in Lindström i tre mot fem med två minuter kvar.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.