1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614786 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 628864

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2005-11-28
Frisco: Ja, där har ju traditionen en väldigt stor betydelse. Ja, och självklart även det aktuella elitlagets position jämfört med konkurrenter i närområdet. (Läs: Timrå i Div 1/Allsvenskan gav med automatik att lovande spelare valde bort moderklubben för exempelvis Brynäs alternativt MoDo)

Ja, det torde vara allas dröm att kunna ha det så. Är detta en omöjlig dröm sett till hur hockeyn är uppbyggd idag med krav på i regel snabba resultat vad gäller spelares utveckling och såna bitar? Det var ju betydligt enklare förr när spelare var knutna på ett helt annat sätt till både hemkommun och arbetsplats. Den typen av hjärta för moderklubbarna är nog tyvärr av rätt så sällsynt grad i dessa tider.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.