-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 12
- Silly Season 2026-27 (4924)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Men visst är man fortfarande jävligt besviken på somligas agerande.
Hoppas dem lär sig till nästa säsong att det är bättre att värva ordentligt tidigare på säsongen. Den här utvecklingen med en massa dyra panikchansningar mitt under säsongen var ju i princip självklar. Men med den budgetsatsningen får man väl egentligen skylla sig själva.
Omöjligt att veta vad som skulle hända med Nhl? tss. Det är att margenalisera stora misstag. Nordgren var det ända oväntade under försäsongen, allt annat är bara dåliga bortförklaringar.
Ska bli intressant att se vad som händer framöver.
Varken dyre Oksa (som vi kommer behöva lösa ut) eller Kapanen kommer vara kvar i klubben max säsongen ut. Vad som än står i mål då hoppas jag dem lärt sig att prioritera högre på målvaktssidan. Vi som sågade Oksa i princip direkt när han värvats hade ju rätt hela tiden. "Ge han chansen innan du dömer ut han" lät det när många nonames värvades inför säsongen. Nej fan heller, jag ger långt ifrån alla nobodys chansen att spela i Timrå. Önskar Nubben m fl. inte heller gjorde det i framtiden.
Helst ser jag som sagt att dem byter ut lite namn i organisationen också. Så välbetalda som dem är så ska det bara inte behöva bli såhär.