1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 638069

Sv: Hjältens återkomst
Vad gäller Kapanen så, visst. Kul om han kommer. Men inte fan är det på målvaktssidan som förändring måste ske om vi ska klara oss helskinnade ur den här säsongen? Oksa är absolut inte någon toppkeeper. Kanske elitseriens ojämnaste med en obehaglig förmåga att sprida returer.
Likväl: rent statistiskt finns det sex lag som släpper in fler mål.

Nä, ska det värvas är det först och främst offensiven som måste rättas till. Det sägs att det bästa försvarsspelet utspelas i offensiv zon, och det har tidigare timråupplagor tagit fasta på. Frågan är dock som alltid - vad finns på marknaden? Dyngsäkra toppnamn lär det knappast bli. Snarare chansningar som, om inte annat, kan ge en välbehövlig injektion i truppen.
Problemet är väl dock att de spelare som kan vara aktuella är sådana som hittills misslyckats med att leva upp till tidigare ställda krav, med självförtroende därefter. Inte riktigt den mentala status man vill att frälsare ska ha.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.