-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4946)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Problemet är nog att en säljpryo hittade några kartonger smaklösa t-shirts med eldsflammor och Kapanen på när dom städade lagret. T-shirts som togs fram under en fylleorgie när man hade personalfest och lekte "norrlandstema".
NEH-säljaren skrattade nästan häcken av sig när han såg dessa nästan bortglömda alster... "Åhhhh fy fan! Dom där tröjorna försökte vi kränga till något nytt hockeylag utanför Sundsvall, He, he, he... Släng skiten"
"NEJ! Men vänta ska du få se!" Den fryntlige säljaren ringer ett samtal...
Efter samtalet så har någon på TIK-kansliet kanske plockat upp en miniräknare. 250 t-shirts x 250 kr är lika med 65 000 kr!!! Minus någon hundring styck i inköp... "Hmmm... Kapanen måste vara en bättre affär än den där Oksa... Precis som NEH säger... Och så är drevet igång...
Nu är detta givetvis inget jag vitsordar i sak. Och alla likheter med en befarad verklighet är givetvis bara rena tillfälligheter.