-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4946)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Visst fanns det ju en liten, liten möjlighet att Hedström skulle ha stannat. (jag skrev ju i april också "...det har jag väldigt svårt att tänka mig")
Men det känns inte särskilt relevant och det räddar inte Nubben i sammanhanget. jag stör mig på att folk (inkl. Nubben själv) får det att låta som att det var typ 50/50. Nej snarare var det typ 10/90 eller nåt sånt. Om ens det... Vilket leder till min poäng: Det stora misstaget var ju att man kallt räknade att en spelare som Hedström skulle vara stöttespelare i laget, när det redan tidigt rådde väldigt stor risk att han skulle dra.
Att det var typ 50/50 att han skulle stanna köpte jag inte april och köper det fortfarande inte. Noway!
Förresten. Varför chansade man inte på Z då, eller kan inte det heller räknas som något självklart innan att han drog tillslut?