-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4946)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Tänker inte älta det här mer, men en sista (sure!) slutkläm: det är löjligt att påstå att allt som skedde var i enlighet med förväntningarna. Ingen visste att Europa skulle godkänna en absurd tidsfrist fram till en månad innan seriestart. Jävligt få trodde i sin vildaste fantasi att så många spelare skulle plockas över (Robert Nilsson?! Gunno?! Steen?). Likaså verkade den allmänna uppfattningen vara att marknaden skulle flöda över när NHL-camperna stängts och trupperna spikats.
Timrå valde ett jävligt dåligt år att försöka ersätta sin hela centrallinje. Efter säsongens slut stod man enbart med Gahn som säker gubbe. Lägg därtill Hedström, Nordgren samt en Laakkonen som började snörvla redan på färjan över. Jävligt roliga förutsättningar för en high-life-säsong.
Dock: detta har man egen skuld i. Jag var jävligt irriterad över att det inte värvades någon uttalad förstecenter. Eller 'var' - jag kan fortfarande få aggressiva utbrott över detta faktum, exempelvis när jag ser ett genomuselt Mora flina dit en tre-nolla.
Irritation är dock en sak, att börja kräva huvuden är en annan. Alla kan misslyckas. Alla kan göra en felbedömning av en unik situation som man uppenbarligen ej var tillräckligt förberedd på. Vad det sedan får för konsekvenser beror på om man bedömer det vara ett resultat av inkompetens eller helt enkelt ett olycksfall i arbetet.
Jag stör mig personligen oerhört mycket på de som gör gällande att det är ett utslag av inkompetens. 'Där ser ni!', liksom. Hur fan bedömer man läget då? 'Jojo, skrockeliskrock, efter tre års tur visar ni äntligen era rätta ansikten...'.
Klart man blir förbannad.