1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 648683

Sv: Nubben
htikare: Hörni åsiktstalibaner,
laget har de spelare det har, går det att ändra just nu?
Är det relevant att tro att det går att plocka bort spelare med flerårskontrakt eller att överhuvudtaget ta bort spelare med kontrakt säsongen ut? Ekonomi räknas !! Är det spelare i laget som är av "icke elitserieklass".
NEJ; DET ÄR DET INTE. Truppen är kort, det är sant, men truppen är inte tunn !
Tyckte faktiskt att ST hade en god poäng när man skrev om Regin som center, hans lycka var att spela med spelare som passade honom och vice versa (Wennerberg & Ström) de gjorde varandra bra. Mitt förlag på en del av alla lösningar som finns är den Nubben & Kenta troligen redan sett: se till att utnyttja de resurser som finns optimalt. Sök lösningar inom laget, det självklara kanske inte är det bästa. Låt lagets ledare göra det på sitt vis, ha förtröstan.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.