1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614861 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 64971

Sv: Markus Sjöberg
Förra året lyckades vi undvika kvalserien precis. Så jag tycke det var helt rätt av Peo att försöka köpa spelare som var bättre än det vi hade. Sen att han inte lyckades med det utan tog hit ett par spelare som kanske till och med var sämre eller inte speciellt mycket bättra än det vi hade var synd.

Tyvärr så blir det så ibland att det försvinner spelare som vi supportrar gillar. Men vi var helt enkelt tvungen att värva spelare för att försöka bli ett etablerat elitserielag som skulle ha varit med i slutspelet. Ni som klagar på att Sjöberg, Tjobba, och Uhlin blev tvingad att leta sig till andra klubbar vilka tycker ni vi skulle ha sagt upp kontrakten med? Lind, Cassel, och Mattiasson, jag bara undrar. Eller tycker ni att vi skulle ha haft kvar alla spelare från förra säsongen?

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer