1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 651425

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-01-09
Laken: Visst är spelare från allsvenskan ett alternativ. Men skrämmande många hyser förhoppningar att Nubben kommer att värva Kovaltchuk eller Heatly i nästa fönster. Kommer inte dom så kommer det givetvis spelare i deras klass som helt plötsligt vinner sm-guldet åt Timrå.

Det jag är lite rädd för är att alla dom som skriker och gapar efter nyförvärv blir besviken när det inte står världsmästare på ryggen på spelaren. Vilket i sin tur leder till att allt fler gapar och skriker med än mer intensitet om förändringar och uppsägningar hit och dit. Jag förespråkar en nykter inställning till värvningar i nästa fönster. Med lite tur får vi nån spelare, med mindre tur blir vi utan och då är det bara att acceptera det. Kansliet, med Nubben i spetsen, arbetar nog otroligt hårt för att hitta spelare.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.