Rakserie definitionen är totalt ointressant. Slutspelet var rak och det är ju en avsevärd skillnad mot cup-varianten. Därmed inte sagt att det var bättre med rak serie. Timrå höll sig väl framme uppe i toppen i början av 70-talet och det gjorde ju självklart att det var en oerhörd stämning i ladan och massor med människor. Dessutom fick vi uppleva en unik svensk företeelse i form av en grindsprängning som innebar att ladan fylldes av 11-12-13000 människor.
Elitserien är i dagens cupform helt ok som jag ser det. Men transportsträckan dit är alldeles för lång och seg.
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer
Slutspelet var rak och det är ju en avsevärd skillnad mot cup-varianten. Därmed inte sagt att det var bättre med rak serie. Timrå höll sig väl framme uppe i toppen i början av 70-talet och det gjorde ju självklart att det var en oerhörd stämning i ladan och massor med människor. Dessutom fick vi uppleva en unik svensk företeelse i form av en grindsprängning som innebar att ladan fylldes av 11-12-13000 människor.
Elitserien är i dagens cupform helt ok som jag ser det. Men transportsträckan dit är alldeles för lång och seg.