1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614861 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 65153

Sv: Markus Sjöberg
Kul att det blev lite debatt. Messerschmitt definitionen av rak serie och de historiska återblickarna ska inte ta fokus från det i grunden belysta problemet. Så var inte min mening.

50 omgångar i en grundserie är väldigt mycket både för spelare och publik. Den mediala koncentrationen förstärks med många procent under slutspelet, det gäller nog för fler än journalisterna.
Den breda massan som kallas publik är volymmässigt stor nu med
alla dessa omgångar.

Publikintresset ser olika ut i landet. I Stockholm är intresset ställt i en gravt nedåtgående kurva.

Varför??
Jag tror inte vi är de enda som ställer sig den frågan.
Även på högre ort lär diskussionerna gå och med svensk hockeys förändringsbenägna tradition kan vi kanske skåda något nytt i systemet till nästa säsong.

Bort med dessa derbygrupper. /Ändra systemet på annat sätt.
Deta är inga unika åsikter i hockeykretsar.

För övrigt sade Gaius Julius Ceasar troligtvis aldrig orden "Et tu Brute". Dessa ord är skrivna av Shakespere i hans drama Julius Ceasar.

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer