1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 652494

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-01-09
RedEagleJkp: pengar? tja. En del, men inte allt. Jag tror Timrå i grunden har större ekonomiska muskler än somliga tror. Som gud citerar försvarar Nubben de billiga värvningarna tidigt på försäsongen med "NHL-pengarna fanns ju inte i våra händer vid den tidpunkten då vi började presentera nyförvärven" - precis som NHL-pengarna skulle göra jättestor skillnad. Jag tycker det är väldigt märkligt om man inte hade mer pengar att hämta ifrån vid det läget. Hur kan en klubb som går med mångmiljonvinst och tappar många av sina dyraste lönetagare inte ha mer flexkapital?

Den mest namnkunniga nyförvärvet blev Janne Laakonen, i ett lag i behov av ny förstemålis, ny centerlinje osv. Det ser jag ingen förklaring till i intervjun med Nubben.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.