1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 681615

Sv: Timo Pärssinen

Timrå ger inte upp i sina försök att få Pärssinen till klubben. Det gäller då kommande säsong. Saxat från Dagbladet:

"– Ja, vi får se. Vi tittar i alla fall på möjligheterna, berättar Timrås sportchef Kent ”Nubben” Norberg.
Klart är att Pärssinen ville till Timrå tidigare i år. Enligt källor till Dagbladet var också klubben överens med honom om ett kontrakt över två år.
Men det var då.
Nu är verkligheten en annan. En spelare av Pärssinens kaliber är givetvis mycket eftertraktad bland klubbarna i Europa. Något som innebär att han kan komma att bli rätt så dyr att skriva kontrakt med.
– Han vill ju komma till oss redan i det första transferfönstret med det sprack ju. Nu är det en ny värld och vi får se om vi kan lösa det, säger Norberg."

Vidare. se länk.


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.