-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4987)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Jag har på mig en t-shirt med tallarna för att jag tycker den är snygg. För att jag känner att den står för något vackert. Det finns en stolthet i det märket för mig, en lokalanknytning och något som jag känner att det kan respresentera hela Timrå och den hockeykultur som förts in i mig från barnsben från min fars sida..
Det skulle jag nog inte kunna säga om att bära klubbens "varumärke". Den står till viss del av Timrå IK och "Z-epoken" med avancemang och nyetableringen i Elitserien men även av en kommerssialism och amerikanisering som jag insett på senare år inte går ihop med mina värderingar som människa.
En princip och en symbolik som jag inte refleketerade över i yngre dagar och som ju egentligen hela samhället blivit strukturerat omkring och som även elitidrotten blivit infekterad av, framförallt hockeyn. Det är svårt att undvika, men det kanske är en annan diskussion för en plats.
Men att bära en t-shirt med tallar på och en randig halsduk må väl ändå kunna ses som att jag bär Timrås färger väl?
Har nyfiken gul för ett tillräckligt svar på sina funderingar? ;)