-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 13
- Silly Season 2026-27 (4926)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Vi har klagat på att det saknas "spetskompetens" i truppen och nu är sillyseason igång, ni som sitter och "scoutar" spelare här på HS hur resonerar ni inför kommande säsong, är det slutspel eller kvalserie ni tänker på?
Om man tittar på truppen som vi har nu klar inför nästa säsong, spelare med kontrakt som gäller (såvida det inte handlar om 1+1 och vi inte vet om TIK eller spelaren själv sagt upp detta)
Backsidan har vi dessa under kontrakt, Strålman,Svedberg,Sanny och Kalle.
Menar ni allvar då när ni vill"spetsa" truppen med t.e.x Adam Andersson från DIF eller spelare ifrån Allsvenskan? är det så vi skall ta oss till slutspel ? tänk till lite.
Forwardsidan/center, där har vi robban,regin,nielsen(som drar?) hallin wennerberg och warg.
Gunno känns som vi kan räkna bort i och med traden kanske, Hedström? vet man inte, beror på skellefteå.
Ska vi oxå där "spetsa" med allsvenska yngre framtidsmän?
Nej jag vill till slutspel nästa säsong, inte kvalserien.
Trevlig sommar