-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Allvarligt talat låter det liiite långsökt att bojkotta Milko just p.g.a. att man inte längre är med och sponsrar Timrå IK. I besvikelsen kan jag förstå att man kan få såna tankar. I förlängningen handlar det trots allt om att kunna behålla norrländska mejeriprodukter även i en fortsättning.
Arla är ju på väg in på den norrländska marknaden genom att försöka sälja mjölk (de levererar redan idag Willys egna mjölk). Det är väl snarare här jag tycker konsumenten ska ta ställning och eventuellt bojkotta/välkomna andra alternativ.
Det är tråkigt om Milko bestämt sig för att inte sponsra Timrå längre. Och visst, hockey är en livsstil för många men att sluta dricka mjölk producerat lokalt skulle jag aldrig göra. Hur än livsviktigt hockeyn är.
Åker månne messmöret bort från traktens butikshyllor nu då?