1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614851 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 694068

Sv: Manderville
ernie eagle: Har Dagbladet nobbat dig?
Hur då?
Vad gäller namnen du räknade upp så försvann de allra flesta till större tidningar och betydligt högre löner. Mathias Wikdahl och Jonas Bladh försvann till Aftonbladet och närmare 10 000 kronor mer i månaden. Samma sak med Bjurman, fast det var 15 år sedan han flyttade, minst. Torkel blev erbjuden jobba som sportchef på Falukuriren.
Mattias Eriksson flyttade även han till Stockholm, men kom hem när han erbjöds jobbet som biträdande sportchef på ST.
Vilka Fredrik Lövgren och Anders Rönndal är har jag ingen aning om, för ingen av dem har jobbat på Dagbladet.
Dessutom kan jag räkna upp ännu fler som lämnat ST och flyttat till andra, mer välbetalda arbeten.
Men är det inte dags att sluta tjura nu?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.