-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4987)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Nämner nedan de jag tycker är värda att nämna:
Åkerman: Överlägsen i Allsvenskan men misslyckats i kvalserien när tempot blivit högre. Han hänger inte riktigt med i sitt eget passningsspel.
Harkins: För långsam, är en långsam version av Krykov. Dock underbart spelsinne när han får den tid han behöver.
Sondell: Bra allsvensk back, men producerar för lite i Allsvenskan för att kunna ta plats som en offensiv back i Timrå IK.
Wernblom: Bra, stor, stark och elak. Står för mycket i SAIK. Under kontrakt.
Söderberg: Snabb, lätt och teknisk. Står sig bra i Allsvenskan men har redan större problem mot backarna i KS, hur blir det då i ES? Under kontrakt.
Öberg: Intressant spelare som man mest känner från VIK-tiden. Streetsmart center med mer än en poäng per match under året, bästa säsongen sen andra året i ES med VIK 98/99. Dock gammal och under kontrakt. Klarar sig bra i ES, som andra-tredjecenter. Under kontrakt.
Prochaska: Klassback som dock sett sina bästa dagar snabbhetsmässigt. Defensivt smart och offensivt produktiv, men är nog för långsam för att vara riktigt bra i ES. Mycket utvisad.
Branda: Kom under säsongen för SAIK och har imponerat poängmässigt med 9 poäng på 7 matcher i hockeyallsvenskan. Om han blir kvar i Sverige spelar han nog i ES. Platsar i de flesta lag och bland de två första lines i 4-5 lag.
Pontus Petterström: Vilken kämpe och vilken halvgalning. Full fart i varje byte som dock inte producerat som SAIK:arna hade hoppats. Citat från en SAIK-supporter -"Petterström skulle täcka skott med näsan med 2 minuter kvar och SAIK ledde med 11-1". Kan du nämnas att han har varit lite skadad... ;)
Det vart en liten genomgång av de intressanta SAIKarna... dock är ingen intressant för TIK nästa år. Tror Branda är för dyr för den plats i laget han skulle få...