-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4976)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Ek är väl ca 5 mkr efter 3 år i Eon, det är inte kattskit men inte så mycket heller. Det är dags att omförhandla vissa sponsorkontrakt nu så vad det blir av detta efter denna mindre lyckade säsong är oviss. De 4 stora har en omsättning som är 50-100 % högre än Tiks. Nu kommer Modo och Bif med stora fina hallar. Malmö får en jättearena inom kort och SAIK bygger också om, konkurrensen hårdnar. Timrå har inte ens en jumbotron (men kan nu köpa Modos avlagda?). Vad är potentialen i Eon, förutom en jumbotron och att köket måste flyttas? Hur många nu sittplatser kan klämmas in för en investering på 5 mkr?
Gå tillbaka 20 år och se hur många invånare sundsvalls kommun har tappat. Den negativa trenden har väl brutits några gånger då flyktingar tagits emot i större antal.