1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 711794

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
htikare: Då är vi på samma våglängd. Blev nästan orolig och trodde att den allmänna uppfattningen var att Hahl var något av en realistisk drömcenter till en förstfemma. Så verkar ju åtminstone inte din inställning vara. Jag vill att den center man skriver med ska vara för helst 3 år. Det ska heller inte vara någon kille som faller inte under kategorin "att han kan bli bra" eller "har varit bra och behöver en nytändning". Visst har man lyckats med flera såna värvningar(Wargh, Strålman mfl), men man har nog misslyckats med minst lika många (Ström, Wennerberg).

Jag vill ha en center som redan ÄR bra och som har varit det under en längre period. Såna spelare kostar givetvis massor, men det måste de få kosta gällande en sån kille. Lyckas man hitta en sån kille och skriva ett långt kontrakt med honom har man något bra att bygga runt i flera år framåt.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.