-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Kenneth Eriksson var "Tikare" redan på den tiden då Bobcats var bättre, alltså straxt före fusionen. Kennet har makten, handplockades av SML från Övik.
De pengar Norrporten har, tjänar SCA in på en dag. Det är liksom 6 divisioner, för att skriva idrott, mellan dem. SCA verkar utan att synas, det är lite motsatsen mot Viklander som är mer PR-minded.
Skäll inte på SCA, fundera vad som händer då Kennet slutar. Förhoppningsvis har sponsoravdelningen knutit några kontakter (tyvärr har de inte makten, men Tik kanske är ett topplag då).
För övrigt är det löjligt att betala 250 TUSD till Anaheim för ett brutet kontrakt, Anaheim är glada att få en lägre spelarbudget och dessutom får de behålla rättigheterna och det räknas högt i NHL. 250 TUSD är han inte värd, inte heller 250TSEK/månad i lön. Hur många poäng gjorde JH i Tik? var det 36 i grundserien. Dessutom tog han väl en del dumma utvisningar med en del mål i baken som följd. Nej för dom pengarna får du mycket bättre spelare än JH, kanske två dessutom.