1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614800 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 730990

Sv: Löneligan i elitserien
Stenkarn: ...och knappt hälften av klubbarna säger sej vilja ha ett lönetak, likt NHL - utan att den frågan ställdes.
Detta ser jag som positivt, och hoppas att det är något som kommer att diskuteras i Hockeyligan.
För någonstans måste vi få stopp på dom eskalerande lönerna, och ett lönetak är kanske det enda botemedlet, för att klubbarna ej skall betala ut topstarlöner åt de s.k. "vattenbärarna".
Fast slopandet av transferfönstren inför denna säsong kanske är ett steg i rätt riktning, då alla lag inte behöver slåss om samma spelare samma vecka för att ge honom ett kontrakt.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.