1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 73462

Löven borta
En RIKTIG nyckelmatch. Seger efter full tid och det ser oförskämt bra ut. Men det kommer inte att gå lätt, hur många segrar har Timrå mäktat med i Umeå i modern tid? En handfull?

Trettio procent spelade och full utdelning så här långt. AIK en något tursam - om än inte helt orättvis - trepoängar som kan vara oerhört värdefull i slutänden. Dubbel-BIK hemma bara måste bli sex poäng för att ha råd att inte gå rent på bortaplan. Två eller tre poäng i Umeå och avståndet ner till tredjeplatsen växer. Sedan följer AIK-Löven i femte omgången samtidigt som Timrå tar mot Leksand hemma. Fullsatt i Ladan då?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.