Per HApps: Det är inte det som spelar roll här. Jonte bryter ju ett giltigt kontrakt med Anaheim, det är det som kostar pengar. Jag klipper in det som stod att läsa i en bubbla jag fick igår kväll:
"NHL vill ha makten i hockeyvärlden. Skulle någon släppas och vara fri att spela var som helst efter ett kontraktsbrott har de tappat en stor del av makten, så oavsett vad Ankorna i sig skulle säga så lär organisationen hindra det."
Jag har alltid gillat Hartman och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer
"NHL vill ha makten i hockeyvärlden. Skulle någon släppas och vara fri att spela var som helst efter ett kontraktsbrott har de tappat en stor del av makten, så oavsett vad Ankorna i sig skulle säga så lär organisationen hindra det."