1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614834 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 736522

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Chippen: För att jag tycker NHL skall vara in i helvete tacksamma över Europa. På 70/80-talet så dominerade förmodligen Nordamerika och Kanada. De har fortfarande flest antal utövare men de är inte längre världsledande. Utan Europa skulle NHL obarmhärmigt utarmas och inte alls fyllas ut med sådan glans som det görs idag.

Är det då inte på tiden att de där f******* börjar behandla oss med respekt och ger oss marknadsmässiga ersättningar. Varför tillåter Europa denna massvåldtäkt på hockeyn?

Varför enas inte Europa om att säga ifrån? Om vi kategoriskt vägrar att skriva på ett avtal kommer det bli ett annat ljus i skällan från den andra sidan.

Är så fruktansvärt less på USA numera över deras äckliga beteende. Nu får det vara nog.

VAKNA NÅGON - NU? SNÄLLA!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.