1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614834 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 736530

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
El Aka Ali: Om de europeiska länderna enas om en riktlinje i framtiden och villkorslöst och obönhörligen håller sig till den överenskommelsen kommer de nordamerikanska och kanadensiska klubbarna tvingas förändra sin inställning.

Ett annat tillvägagångssätt kan vara att uppmana de svenska stjärnorna till en bojkott för att få till stånd en reaktion.

Vi kan förstå inte tvinga lycksökarna från att testa NHL men vi kan starta en kampanj och informera om utvecklingen och uppmana f.d. NHL-stjärnor att sätta sig ned i samtal med pamparna over there.

Uffe Samuelsson, Ulf Sterner, Peter Popovic, Niklas Sundström, Peter Forsberg (förvisso en ännu aktiv spelare i NHL), Tommy Salo, Tommy Söderström m fl.

Samt uppmana tjeckerna, finnarna, schweizarna, tyskarna, slovakerna att skicka sina främsta stjärnor (aktiva som f.d.) till samtal därborta.

Det måste garanterat få effekt.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.