1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614834 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 736541

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Chippen: Det begriper väl jag också att det är försent just nu i dagsläget att göra någonting åt saken. Men nu pratar jag om framtiden.

Synsättet verkar ju inte ha förändrats med tiden. Vi står ju fortfarande och stampar på samma fläck med skitavtal i våra händer. Vi rullar ju bara påi samma hjulspår.

Vi måste väcka debatten till liv och göra något konkret åt problematiken. Jag pratar givetvis för ALLA klubbar runt om i Europa, inte bara för Timrå IK.

Jag tycker inte det någon som helst anledning att krypa på alla fyra för NHL.

Det fanns en tid då det var berättigat. Då vi faktiskt var hopplöst på efterkälken och vi blev förneedrade av USA och Kanada. Nu tillåter vi att förnedringen fortsätter om än i en modifierad form vid förhandlingsborden. Fastän situationen förändrats radikalt spelmässigt.

Idag skulle inte NHL klara sig på egen hand utan de europeiska spelarna. Då är det heller inte mer än rätt att vi börjar ställa krav på de styrande over there.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.