1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614811 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 741874

Sv: Laget första matchen i Schweiz

Ambroo: Jag roade mig lite att kolla hur det gick i träningsmatcherna ifjol. Jag konstaterar snabbt att det nog var ungefär lika mycket upp som ner.
Så här gick det:

18 augusti
MODO-Timrå Mästarcupen, Norrtälje 1-3

19 augusti
Jokerit-Timrå Mästarcupen, Norrtälje 1-0 e. Str.

20 augusti
Leksand-Timrå Mästarcupen, Norrtälje 4-0

23 augusti
Timrå IK-Skellefteå AIK, E.ON Arena 5-4

26 augusti
Timrå-Leksand, Långshyttan 2-3

31 augusti
Timrå-HC Lugano, Lugano 1-3

1 september
HC Ambri-Piotta-Timrå, Bellinzona 5-2

3 september
Timrå-Litvinov 3-0

9 september
Timrå-Brynäs, Sundsvall 2-4

10 september
Sundsvall Hockey-Timrå 1-4

11 september
Mora-Timrå, Sundsvall 0-4

13 september
Kovland-Timrå, Kovland 3-6

20 september
Timrå-MODO, Timrå 4-4

Statistiken ljuger heller inte:

Sex vinster, en oavjord och sex förluster. 35 mål gjorda och 33 insläppta. Jag vill minnas att vi väl alla i det här skedet invaggades i någon slags falsk säkerhet att laget fungerade som det skulle. Men det skulle ju inte dröja så länge innan panikåtgärderna började synas. Tänk Blake Sloan, tänk Valeri Krykov. Inget ont om gamle "Kryckan", men inte gjorde han sig själv rättvisa under den tid han var i laget inte.


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.