-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Apropå nånting... (188100)
- Silly Season 2026-27 (5014)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Svedberg har inte varit bra sedan han kom tillbaka efter skadan för snart TVÅ säsonger sedan. Som jag skrivit flera gånger tidigare så beror det i mångt och mycket på just skadan och de efterföljande "men" som den hade med sig. Det verkar som att han vaknade upp ur drömmen och yrvaket försökte hitta tillbaks till den och inte till den verklighet som stavas Elitserien. Numera så klarar han knappt av att lägga en tremeterspassning och spelet utan puck är i långa stunder under all kritik. Det ser ut som om han tänker för mycket och inte törs spela ut och misslyckas, än mindre vågar han gå in och spela fysiskt. På den här nivån måste man kriga för varje meter, det räcker inte att pilla med klubban i plockepinn syfte... Skridskåkningen, tempot och tajmingen i olika matchsituationer duger inte heller... Är det nåt som är bra då? Tja, det ska vara skottet då, men han håller inte för att gå in på sex backar och det måste man kunna se hur färgad man än är.