1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614794 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 783513

Sv: Agera Nubben?
Onekligen en smula prekärt läge. Låt oss alla falla på knä och tacka Hockeyguden för den start vi fick. Låt oss också mentalt ställa oss in på en mödosam resa efter uppehållet och året ut. Möjligen är tiden i tabelltoppen förbi, men en fortsatt topp4-placering borde vara en rimlig målsättning.

Å andra sidan: har vi inte tjatat till förbannelse om Timrås oförmåga att lira in juniorer? Nu ser det ut som man inte har mycket annat att välja på. Och kan man inte göra det när man tronar överst i tabellen med ett gigantisk poänggap ner till slutspelsstrecket, när ska man då göra det?
Jag är hyfsat lugn. In med avlastare, tokkör inte sönder nyckelspelarna och acceptera ett sämre poängutfall.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.