-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4962)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
När ska en junior få chansen i TIK om man inte får det när vi har skador på halva laget? Plus att vi leder serien stort. Det är det som är frågan.
Svaret kan vara att TIK inte vill riskera topp 4:a platsen för att kunna gå långt i ett slutspel. Plus att om man vinner serien så är det miljonvinst för serieseger. Detta är ju ett bra kvitto att man vill vinna till varje pris.
Sedan är det ju faktiskt så också att är man tillräckligt bra som junior så får man spela till slut, o då gäller det att ta chansen.
Men ska det värvas så ska det värvas klass!
Som tur är är "nubben" en klok man o verkar tänka i samma banor. Köp tillbaka "sheriffen" eller satsa på Trenkat. Sämre än så får det inte vara. Sedan är det ju plus om man lyckas värva en spelare som brinner för hockeyn också.