1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614839 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 787110

Sv: Agera Nubben?
Nåja, den här säsongens grundserie handlar ju som det har blivit mest om att bevaka positionerna inför slutspelet. Till slutspelet har vi ju (rimligen) Pärssinen åter, och då har vi den spets vi saknar nu.

Machulda är väl en rimlig gnuggare att knåpa ihop poäng för att hålla en toppfyraplacering?

Även om vi inte har lag att slå FBK/LHC/HV71 bör vi ju vinna mot mitt- och bottengängen även med befintlig trupp.

Att bränna hela budgeteten för att bevaka en förstaplats som inte betyder mer än en taktisk fördel i slutspelet är förhastat tycker jag.

Om Pärssinen inte kommer åter denna säsong är ju läget definitivt ett annat, men det kommer fler transferfönster.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.