-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (5014)
- Apropå nånting... (188097)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Igår bänkades Moe efter nåt misstag till förmån för en osäker och halvskadad Koskinen. Vidare valde man att spela en Nylander med brutet finger, som också rätt naturligt gjorde en av sina sämsta matcher i TIK-tröjan, såg lite feg ut. Samtdigt satt Österholm på bänken hela matchen, förutom de två byten han fick göra innan Machulda klev av. Vågar man inte spela juniorerna då hela laget gå på knäna så kommer man nog aldrig att våga. Kokko och Strålman är helt ur form efter tufft matchande, igår när Moe bänkades gick man ner på fem backar. Och dessa två fick spela ännu mer.
Även om våra juniorer inte är tillräckligt välväxta och bra så skapar de iaf andrum för de spelare som ska producera om de tillåts vara med. Är man trött gör man misstag, något som var väldigt påtagligt igår och jag tror inte man kommer vara sådär överjävligt mycket fräschare på måndag mot Brynäs. På bortaplan dessutom.